Behandlinger‎ > ‎Laserbehandling‎ > ‎

Brug af laserterapi

Hvad kan laserterapi bruges til?

Akutte og kroniske skader

Det kan både være forstuvninger, ledbåndsskader, slag, stød og fibersprængninger.

Reducere ophelingstiden på ovennævnte lidelser op til 75 %, når du begynder behandlingen straks efter skaden er sket.

Målet er, at du kommer hurtigt i gang med dit arbejde eller sport.

Overbelastningsskader

Det kan være skinnebensbetændelse, håndledsbetændelse, Schlatters-syndr, løberknæ, acillesenebetændelse, tennisalbue, golfarm, musearm o.a.

Ved gentagne bevægelser som f.eks. i en arbejdssituation kan vævet blive overbelastet, og der opstår en inflammationstilstand. Typiske eksempler er tennisalbue, golfarm, musearm, seneskedehindebetændelse og lignende. Laserterapi dæmper effektivt den overreaktion, som inflammation er udtryk for, og virkningen heraf er hurtig normalisering af vævet samt smertelindring.

Knoglebrud

Ophelingstiden for knoglebrud kan ved daglige laserbehandlinger reduceres med op til 75 %. Det kan kun lade sig gøre, hvis ikke der er gips lige på stedet.

Smertelindring

Det kan være brandsår, isciassmerter, hælspore eller gener fra discusprolaps.

Laserterapi lindrer effektivt smerter ved at stimulere dannelsen af endorfiner, samtidig med at vævets tilstand normaliseres. For eksempel forsvinder smerten ved mindre brandsår næsten øjeblikkeligt, samtidig med at såret heler betydeligt hurtigere op.

Gigtsmerter

Smerter i det gigtplagede område skyldes aflejringer i vævet. Disse bliver reduceret til et minimum og derved forsvinder smerterne også i større eller mindre grad alt efter graden af gigten.

Nervebetændelse

Når en nerve er irriteret ved manglende næring/energi, gør det smerteligt ondt. Dette kan lindres ved tilførsel af energien fra laseren.